ویژگی‌های منطقه آزاد بندر انزلی

منطقه آزاد بندر انزلی از مهم‌ترین و فعال‌ترین مناطق آزاد کشور است که نقش مهمی در پیشرفت و توسعه این بندر زیبا و تاریخی دارد. اگر چه بندر انزلی تا پیش از ایجاد منطقه آزاد هم جزو محبوب‌ترین مقاصد گردشگری استان گیلان محسوب می‌شد، اما در سال‌های اخیر افراد با انگیزه‌های بیش‌تری به آن سفر می‌کنند.

این روزها ویژگی‌های منطقه آزاد انزلی در زمینه توسعه تجارت و گردشگری به ارزش تاریخی و طبیعی بندر انزلی اضافه کرده و این شهر را به یک مقصد ایده‌آل و محبوب برای سفر تبدیل کرده است. چه کسی از گشت‌وگذار در یک شهر با بافت تاریخی شگفت‌انگیز، طبیعت چشم‌نواز، سواحل تماشایی، بازارهای پررونق و تفریحات مدرن و هیجان‌انگیز خسته می‌شود؟!

البته به جز رونق اقتصادی و گردشگری، ویژگی‌های منطقه آزاد انزلی به مسائل عمرانی و دانش و فناوری هم مرتبط است که نقش اثرگذاری در توسعه و پیشرفت این شهر و استان گیلان دارد.

منطقه آزاد انزلی کجاست؟

منطقه آزاد انزلی در محدوده شهر بندر انزلی، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت استان گیلان، قرار دارد. بندر انزلی از دیرباز به‌عنوان مهم‌ترین بندر شمالی ایران و دروازه اروپا شناخته می‌شد. اهمیت تجارت از این بندر و نقش آن در اقتصاد گیلان و ایران، مهم‌ترین انگیزه برای ایجاد یک منطقه آزاد در این شهر شد.

این منطقه آزاد که از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد، بیش از سه هزار هکتار وسعت دارد و از یک سو به دریا منتهی می‌شود. زمین‌های نیروی دریایی، روستای طالب آباد و روستای چپرپرد سفلی هم دورتادور منطقه آزاد انزلی را بر روی خشکی در بر می‌گیرند.

نزدیکی منطقه آزاد انزلی به شهر رشت، مرکز استان گیلان، و فرودگاه این استان باعث شده تا دسترسی به آن برای بازرگانان و سایر افرادی که مشغول فعالیت در آن هستند، آسان‌تر شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های منطقه آزاد انزلی می‌توان به معافیت‌های مالیاتی و ایجاد تسهیلات خوب برای بازرگانان اشاره کرد. در واقع این ویژگی‌ها، منطقه آزاد انزلی را به مکان محبوبی برای تجارت و خریدوفروش کالاها و خدمات تبدیل کرده است و نقش مهمی در رونق روزافزون گردشگری در این شهر تاریخی و زیبا دارد.

بهترین مراکز خرید منطقه آزاد انزلی

*بازار کاسپین بندر انزلی

*مرکز خرید ونوس بندر انزلی

*مرکز خرید ستاره شمال بندر انزلی

*برند سنتر بندر انزلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا